Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij Zamknij

Skargi i wnioski

Szanowny Pacjencie!

Dobro i zdrowie  każdego pacjenta jest dla nas najważniejsze, dlatego dokładamy wszelkich starań aby nie zawieść zaufania, jakim Państwo nas obdarzyli lecząc się w naszej placówce. Jeśli jednak uważasz, że Twoje prawa są w jakiś sposób ograniczane lub łamane przez nasz personel - możesz złożyć skargę. 

Możesz złożyć skargę u dyrektora placówki w formie pisemnej lub ustnej.

- osobiście: w poniedziałki i środy w godz. 11 – 12
- telefonicznie pod numerem - 602 797 494
- pisemnie: zeszyt skarg i wniosków znajduje się u pielęgniarki dyżurnej.

Jest to najkrótsza i najszybsza droga wyjaśnienia wszelkich nieporozumień.

Jeśli jednak nadal nie jesteś zadowolony ze sposobu wyjaśnienia sprawy, wówczas o pomoc możesz zwrócić się do następujących instytucji:

POW NFZ Wydział Spraw Świadczeniobiorców - Dział Skarg i Wniosków

- osobiście: ul. Podwale Staromiejskie 69, codziennie w godz. 800 – 1600
- telefonicznie pod numerem - (58) 32 18 627
- drogą elektroniczną na adres e-mail: pow@nfz-gdansk.pl
- korespondencyjnie na adres: ul. Marynarki Polskiej 148, 80-865 Gdańsk

Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
01-171 Warszawa, ul. Młynarska 46
bezpłatna infolinia czynna w godz. 800 do 1800 w dni robocze nr tel. 800-190-590
adres e-mail: kancelaria@rpp.gov.pl

Jeśli uważasz, iż personel medyczny popełnił błąd w procesie leczenia bądź postępuje sprzecznie
z zasadami etyki zawodowej to instytucją kompetentną do rozpatrzenia tego rodzaju sprawy jest:

Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowej Izby Lekarskiej
80-204 Gdańsk, ul. Śniadeckich 33
tel. (58) 524 32 10
lub
Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych
80-147 Gdańsk, ul. Wyczółkowskiego 17 A
tel. (58) 320 06 80

Jeśli starasz się o uzyskanie odszkodowania to należy się zwrócić do dyrektora placówki, którą posądzasz
o wyrządzoną szkodę oraz do firmy ubezpieczającej tą placówkę z prośbą o uzyskanie finansowego zadośćuczynienia lub wystąpić z wnioskiem do:

Wojewódzka Komisja ds. Orzekania o Zdarzeniach Medycznych
Pomorski Urząd Wojewódzki
80-810 Gdańsk, ul. Okopowa 21/27
nr tel. (58) 30 77 557